Friday 29 January 2010

Gila Babi : Sapa buat dajal niiii....?

Salam Wajah-wajah,

Dua tiga hari ni kecoh orang baling kepala babi dalam masjid. Aku pulak, "dah agak dah". Geng-geng desprado mula "curah petrol" pada api konflik dengan berharap konflik agama akan bermula kerana suvival politik mereka. Konflik perkauman tak jadi, buat pulak konflik agama.

"Old school" itu je aku nak cakap. Sapa-sapa yang terpengaruh memang dia ni masih ingat dia duduk tahun 60an atau dia ni peminat taksub pop yeh yeh atau majoriti saluran satu. Bukan saluran satu yang undi PAS/PR yek. Tapi tulah aku terpikir, kalau orang PAS buat confirm ISA, tapi kalau orang dia buat "aaaaaaa....errrrr.......uuuuuu.....belum jumpa bukti"
Syabas kepimpinan PAS bijak tak melatah. Kalau melatah tak tau leeee.... Syabas sebab tangani isu dengan matang.
Well done........................



------------------------------------------------------------------------------------------------
Sumber : Harakahdaily

Dua kepala babi di masjid Datuk Harun


PETALING JAYA, 27 Jan: Dua kepala babi dikesan dilontar di masjid Jumhuriah Taman Datuk Harun di Petaling Jaya pagi ini. Menurut satu sumber, kejadian disedari jam 7 pagi apabila siak masjid menjumpai bungkusan mencurigakan di perkarangan pintu masuk bahagian belakang masjid. Pada mulanya beliau menyangka bungkusan tersebut mengandungi bayi yang ditinggalakan oleh mereka yang tidak bertanggungjawab. Namun setelah pihak polis yang dihubungi datang menyiasat, terdapat dua kepala babi dalam bungkusan tersebut.




Turut hadir Yang Dipertua PAS Kawasan Petaling Jaya Selatan, Ustaz Ghazali Shaari dan beberapa anggota unit amal. "Kita mengutuk sekeras-kerasnya tindakan ini. Saya harap umat Islam khususnya bertenang dan jangan emosi dalam perkara ini."Kita serah kepada pihak polis buat sisatan," jelasnya. Beliau juga tidak menolak kemungkinan ada usaha terancang oleh pihak tertentu membuat provokasi untuk mencetuskan kemarahan agama dan kaum.



Difahamkan turut mengalami nasib sama adalah masjid Taman Sentosa. Selain kepala babi, 30 keping wang seringgit juga ditaburkan di kawasan masjid itu. Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan dan beberapa agensi berkaitan dilaporkan sedang menyiasat kawasan kejadian ketika ini.
Orang ramai juga dilaporkan mula memenuhi kawasan tersebut.

No comments: