Tuesday 27 April 2010

PO94 - Hampeh.....banyak sangat mangkuk hayun....


Sumber Foto : politikbanjar.blogspot.com,
pemudabersamamu.blogspot.com (Pemuda Dun Sura)

Salam wajah-wajah,

Lama tak menulis, tapi bukan nak cerita kekalahan PKR kat hulu selangor, tapi sempat jugak aku jumpa spesis mangkuk hayun di sana.

Pagi hari pengundian kitaorang kat Felda Soharto jaga kejap. Setengah jam kat sana Syeikh Azlan(Cheif AMAL I.M) ajak ke Felda Sungai Tengi, tempat panas tuuuu...

Sampai je terus berlaku kekecohan......Panas sungguh. Aku pun join sekali. Ejek mengejek biasalah. Lepas tu datang Dr Hatta, Pakar demo, bagi ayat kat terus senyap umno. Memang pemuda umno kalau lawan berhujah kalah tapi mencarut no 1.

Mana tak kalau aku cakap suka mencarut.

Situasi satu : Veteran AMAL tegur mamat bn ni tau apa mamat bn ni cakap "Pakcik cakap apa, napa, me*******cap tak lepas ke malam tadi", aku rasa nak tumbuk je mamat ni. Tapi memikirkan aku pakai baju AMAL kena tahan la. Kalau baju biasa kena dah. Takut ke ta no 2.

Situasi dua : Muslimat kita bertiga berdiri pegang poster dato zaid, tiba2 datang mamat bn dari belakang sambil cakap "makcik berdiri jela, jangan kentut dah lah.....hahahahaha". lepas tu berlaku kekecohan.

Apa yang aku nak cakap sini memang pemimpin atas bn cakap elok2 kat tv, tapi pemuda dia memang KURANG AJAR......!!!!! Itulah pemuda warisan bn yang akan memimpin negara.

Oleh itu kita seru, walaupun kalah jangan patah semangat. Adakah kita nak biarkan mereka jaga negara kita....TIDAK...!!!! Aturkan strategi dan kita kan buat baru di PRU 13. Sabar paling penting. Insyaallah kemenangan milik kita satu hari nanti.

.........................................................................................................................................
Lagak Pemuda umno/bn "harapan bangsa". Sekitar UPU Felda Sungai Tengi.


No comments: